سه‌شنبه ۰۶ تیر ۱۳۹۶ -
- 27 Jun 2017
02 شوال 1438 آخرین به روز رسانی : ساعت ۱۸:۱۷ به وقت ایران
جنبش راه سبز - جرس
آذری قمی: ولایت خامنه ای ساقط است
آذری قمی: ولایت خامنه ای ساقط است


«والله هو المنتقم
من رأی سلطانا جائرا (۱)

خامنه ای أبرار را می کشد و شکنجه می کند، و أخیار را هتک می کند، و أبریاء (۲) را به قربانگاه [می برد]، و به غصب ولایت ادامه می دهد، وانتم تنظرون الیه وتکتمون الشهادة ولاتنهون عن المنکر (۳) وتطلبون الرخص والمعاذیر. (۴)

امیدوارم نفرین مولایم و مولای شما دامنگیر شما شود. «إن الذین یکتمون ما انزل الله من الکتاب و یشترون به ثمنا قلیلا اولئک مایأکلون فی بطونهم الا النار و لایکلمهم الله یوم القیامة و لایزکیهم و لهم عذاب الیم» (۵)

همه شما می دانید که من از همه به ولایت فقیه معتقدترم، گرچه شخص شما آن را قبول نداشته باشید. در کوچکترین هتکی که از من شده یا بشود شخص شما شریک می باشید، والسلام.

و من از ظلم و ستم خامنه ای بیزاری می جویم، و اگر ولایتی داشته ساقط [است]، و نهادهای مربوطه از امامت جمعه گرفته تا مناصب دیگر باطل است.

احمد آذری قمی
۲۸ آبان ۱۳۷۶»

ــــــــــــــــ
(۱) کسی که فرمانروای ستمگری را دید… اشاره به خطبه‌ی مشهور سیدالشهداء (ع) در کربلاست: " أيها الناس إن رسول الله قال: من رأى سلطانا جائرا مستحلا حرم الله ناكثا لعهد الله، مخالفا لسنة رسول الله، يعمل في عباده بالإثم والعدوان، فلم يغير عليه بفعل ولا قول كان حقا على الله أن يدخله مدخله، ألا وإن هؤلاء قد لزموا طاعة الشيطان وتركوا طاعة الرحمن، وأظهروا الفساد، وعطلوا الحدود، واستأثروا بالفئ، وأحلوا حرام الله وحرموا حلاله، وأنا أحق من غير " ‫(‬تاریخ الطبری‫،‬ ج ۴ ص ۳۰۴)
(۲) پاکان. ابریاء و بریئون جمع بری‌ء به معنی پاک از چیزی و بیزار (لغت نامه دهخدا)
(۳) و شما به آن می نگرید و شهادت را کتمان می کنید و نهی از منکر نمی کنید.
(۴) رُخَص: جمع رُخصَة آسانی و فراخی در کاری، رخص طلب کردن سبک داشت فرمان حق بود. چون عالمی را بینی به رخص و تأویلات مشغول گردد بدان که از وی هیچ چیزی نیاید. (کشف المحجوب هجویری). معاذیر: جمع مِعذار به معنی حجت و برهان، عذرها، پوزشها و بهانه ها. ولو القی معاذیره (حجر ۷۵) (لغت نامه دهخدا). ظاهرا آن مرحوم به این حدیث نظر داشته است: عن أبي جعفر (ع) قال: يكون في آخر الزمان قوم يتبع فيهم قوم مراؤن يتقرؤن وينسكون حدثاء سفهاء لا يوجبون أمرا بمعروف ولا نهيا عن منكر إلا إذا أمنوا الضرر، يطلبون لأنفسهم الرخص والمعاذير يتبعون زلات العلماء وفساد علمهم إلى أن قال: هنالك يتم غضب الله عليهم فيعمهم بعقابه فتهلك الأبرار في دار الفجار والصغار في دار الكبار. (تهذيب الأحكام، الشيخ الطوسي، ج ٦، ص ١٨٠، ح ۲۱)
(۵) کسانی که کتمان می‌کنند آنچه را خدا از کتاب نازل کرده، و آن را به بهای کمی می‌فروشند، آنها جز آتش چیزی نمی‌خورند؛ (و هدایا و اموالی که از این رهگذر به دست می‌آورند، در حقیقت آتش سوزانی است.) و خداوند، روز قیامت، با آنها سخن نمی‌گوید؛ و آنان را پاکیزه نمی‌کند؛ و برای آنها عذاب دردناکی است. (بقره ۱۷۴)


به نقل از کتاب الکترونیکی «فراز و فرود آذری قمی»، به قلم محسن کدیور، ۱۳۹۲
 
 

ارسال به :