سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ -
- 17 Oct 2017
26 محرم 1439 آخرین به روز رسانی : ساعت ۱۸:۱۷ به وقت ایران
جنبش راه سبز - جرس
عوضی خودتی!
مردم حق دارند در برابر چنین هرزگی و هزل و هجو گویی موضعگیری نمایند 


پس از سخنان احمد جنتی پیرامون رفع حصر و با ادبیاتی از جنس و نوع جناب احمدی نژاد که روزگاری کلیت نظام را خرج وی کردند و از حمایتهای گسترده از او دریغ نداشتند مبنی بر اینکه " آنهایی که می گویند حصر باید شکسته شود به دنبال آن هستند تا فتنه گران دوباره بیرون آمده و فتنه انگیزی کنند و مردم باید در ۲۲ بهمن با حضور گسترده خود این نقشه فتنه گران را فاش و آن را محکوم کنند ، چرا که اگر ۴ آدم عوضی شروع به حرف زدن در این زمینه کنند آیا حرف ۷۵ میلیون نفر ایرانی است ؟ " واکنشهایی را در جامعه و بخصوص جوانان و دانشجویان و در شبکه‌های اجتماعی شاهد بودیم که شاید یکی از پر رنگ‌ترین آنها " من هم عوضی ام " بود و کمپینی هم با همین عنوان راه اندازی شد .


البته که سخن و نظر اهانت آمیز و عتاب آلود به بخش بزرگی از جامعه باعث تحریک عواطف و احساسات مردم می شود خاصه آنکه آقای جنتی بدون ملاحظه و بر اساس عقده‌های سرکوب شده از شکستهای متوالی و احساس حقارت درونی بدون آنکه مردم و اجتماع و حتی بسیاری از مسئولین سابق و جدید دولتی و مجلسی و سپاهی و دانشگاهی و سیاسی و حزبی و ..... را در نظر داشته باشد به صراحت و با لحن اهانت آمیزی آنان را مورد خطاب قرار می دهد .


مردم حق دارند در برابر چنین هرزگی و هزل و هجو گویی موضعگیری نمایند که داشته اند ولی باید به این نکته توجه شود که اگر نا اهلی و خطا کاری سر پیری به یاد معرکه گیری افتاد و دیگران را عوضی خطاب کرد ، شکی نیست خودش یک فرد عوضی است .


آقای جنتی پس از حکایتهای فراوانی که در قبل داشته و همیشه طالب خون است چنانکه پیش از این هم در رسانه میلی حکم اعدام به سبک فقه موسولینی ! صادر کرده و امام راحل را در مظان اتهام قرار داده بودند ، این بار هم مردم را چهار تا عوضی می دانند اما اینکه در جواب ایشان بگوییم ما هم عوضی هستیم شایددرست نباشد بلکه باید با قاطعیت به وی گفت " عوضی خودتی " .


نقل است در دوران شاه شجاع که هنگامه مبارزات صوفیان دنیا دار و متظاهر با حافظ صادق و عارف بود ، لسان الغیب با شجاعت و صراحت در مقابل صوفیان به مقابله برخاست و گرچه چندی او را در تنگنا قرار دادند و تهدید کردند و در بر وی بستند اما افکار عمومی در میان صوفیان عوضی و حافظ صادق ، حافظ علیه الرحمه را برگزیدند فلذا این غزل را سرود که :


نقد صوفی نه همه صافی بی‌غش باشد

ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد

صوفی ما که ز ورد سحری مست شدی

شامگاهش نگران باش که سر خوش باشد

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

خط ساقی گر از این گونه زند نقش بر آب

ای بسا رخ که به خونابه منقش باشد

ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد


حافظ " صراحتا به مردم هشدار می دهد که سرشت و ماهیت وجودی این اشخاص ناخالصی فراوان دارد و آوردن کلمه نقد به منظور ایجاز کلام و تشبیه صوفی به سکه تقلبی است . "


و الحق جنتی و امثالهم ناخالصی فراوان دارند و سکه تقلبی هستند که تا کنون به سبب اندیشه عوضی اشان چه در داخل و چه در خارج ، هزینه‌های بسیاری بر مردم و نظام تحمیل شده است و اکنون که به لغو و لغز و هزل و زبان غیر آدمیت ، دیگران را عوضی می داند ، حقش این است که به او بگویند " عوضی خودتی " .


بله جناب جنتی ما عوضی نیستیم ، عوضی خودتی . 
 

نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.


ارسال به :


نظرات
ارسال نظر
مشخصات فردی من را به خاطر داشته باش

*نظرات حاوی کلمات و عبارات رکیک و غیر اخلاقی و همچنین توهین و افترا منتشر نخواهد شد .
**از نوشتن نظر خود به صورت فینگلیش خودداری نمایید.
***از اینجا فینگلیش را به فارسی تبدیل کنید.